Walaupun Ayah Telah Pergi Selamanya, Rinduku Padanya Akan Selalu Ada …

Kepergian orang yang kita cintai untuk selama-lamanya terang memberi kesedihan yang mendalam. Seiring waktu berjalan, kesedihan dan rasa sedih itu memang akan berkurangan. Tapi rasa rindu padanya akan terus ada.

Seorang ayah di hati seorang anak perempuan tak ubah ibarat malaikat pelindung. Ayah yang selalu ada, walau tak banyak bicara ia akan selalu berusaha melindungi kita. Hanya tak semua anak boleh terus bersama ayah seumur hidup. Ketika takdir berkata lain dan kita harus berpisah dengan ayah untuk selamanya, rasa sedih dan terpukul pastilah kita rasakan.

Untuk yang tak lagi dapat bersama ayah atau melihat senyumannya kembali, rasa rindu padanya mungkin akan terasa menyiksa. Kadang rasa ingin bertemu itu sangat kuat. Walau begitu, percayalah ia sekarang bahagia dan baik-baik di sana.

Tak Terganti Memori Bersamanya Selalu Ada
Tiada yang dapat menggantikan dirinya. Dia akan tetap jadi ayah nomor satu di dunia. Walaupun sekarang sudah tak lagi dapat melihat senyuman dan wajahnya, tapi masih boleh mengenang ketika cantik kenangan bersamanya.

Ayah selalu mengerti. Selalu berkorban walaupun tak banyak bicara. Dia menyampaikan cintanya walau tak pernah mengatakannya. Diam-diam mengorbankan banyak tenaga dan masa demi memastikan semua keperluanmu dan keluarga boleh dipenuhi dengan baik.

Ada Ruang Terasa Kosong Di Hatimu Tiap Kali Anda Mengingatnya
Setiap kali kau teringat padanya, tiba-tiba ada ruang kosong di hatimu. Ada yang hilang dan tak kembali lagi di hatimu. Perasaan ini sering membuatmu lemah dan goyah. Seperti kehilangan pijakan yang selama ini selalu menguatkanmu.

Dia Baik-Baik Saja
Sedih dan sakit hati ini rasanya ditinggal pergi oleh yang paling kita cintai untuk selama-lamanya. Kita juga tak dapat menemuinya dan bertatap muka lagi dengannya. Yang boleh kita lakukan hanyalah memandang fotonya, mengingati kembali ketika bersama kita.

Tapi yakinlah ia baik-baik saja sekarang. Doakanlah. Teruskan kebaikan yang pernah ia ajarkan pada kita. Buat ia gembira dan jadilah seorang anak yang boleh jadi cerminan terbaik ayahnya.

Ayah memang pergi untuk selamanya. Namun, kebaikan dan kehangatan kasih sayangnya akan sentiasa kita kenang. Kehadirannya tak pernah sia-sia. Dia akan tetap menjadi orang yang menduduki ruang paling istimewa di hati kita.

(Sumber: aliffchannel .com)

banner 468x60

Subscribe

Thanks for read our article for update information please subscriber our newslatter below