ISTERIKU JENIS PEREMPUAN YANG ‘KASAR’. LUAHAN LELAKI INI BUAT RAMAI BERGENANG AIR MATA !!!

Posted by: Tags:

GAMBAR DI ATAS SEKADAR HIASAN
Assalamualaikum to admin and readers. Thanks jikalau kisah saya ni tersiar. Well confession ni bukan untuk kisah pasal aku, tp untuk kisah pasal seseorang yg sangat istimewa dalam hidup aku, Lina nama diberi.Aku dengan Lina memang boleh kira dari kecik dah bersama. Kitorang sebaya, duduk sekampung. Memang kitorang rapat dari kecik lagi. Sekolah sama, main sama2, senang kisah memang rapat la. Sikit gosip pasal Lina, beliau anak bongsu dari 6 orang adik beradik. Dan adik beradik beliau semua lelaki. Mak Lina ni dah meninggal masa umur beliau 4 tahun. Kaprikornus beliau memang dibesarkan dalam rumah yg dipenuhi lelaki sahaja. Kaprikornus korg paham2 jela macam mana perangai si Lina ni kan. Yes, beliau kasar. Perwatakan macam lelaki. Tomboy la senang cerita. Dari kecik hingga besar perangai kasar beliau ni memang tak hilang.Si Lina ni memang rapat dengan aku. Sebab rumah kitorang dekat, so selalu la main sama2. Aku dengan kawan2 saya mandi sungai, terjun lombong, mancing, lastik burung, masuk hutan semua beliau ikut. Sampai satu tahap Lina ni boleh kalahkan kitorang yg lelaki ni melastik la. Dia lagi terror. Malu betul kitorang.Masa beliau kecik memang takde eksklusif rupa pempuan. Gaya dia, cara cakap dia, cara jalan beliau memang tak feminin langsung. Masa sekolah rendah beliau dengan rambut pendek bawak beg silang memang sekali imbas macam jantan la. Nasib baik pakai baju kurung. Kalau tak memang orang ingat beliau ni lelaki la.Masuk sekolah menengah, kitorang still satu sekolah. Naik form 1 beliau dah mula pakai tudung. Tapi korang paham2 jela mcm mana rupa dia. Memang selekeh habis. Tudung senget benget. Anak tudunh terkeluar tutup dahi..hahaha. kelakar absurd bila saya teringat balik rupadia masa tu. Yelah dalam rumah beliau tu beliau sorang je pempuan. Ntah ayah beliau ke abang2 beliau ke yang pakaikan beliau tudung tu saya pon tak tau. Tapi memang kelakar. Masa sekolah menengah ni beliau nampak je ayu bertudung bagai, tapi perangai still macam tu lagi weh. Kasar gila. Dia penah hempuk budak sekelasdia dengan kamus oxford tu alasannya yaitu budak tu kutuk dia. Punyalah garang. Masa ni saya selalu la kacau2 dia. Bagitau beliau “kau ni hingga bau tanah la takde orang nak. Perangai mengalahkan jantan!” Dia gelak je masa ni. Korang nak tau beliau jawab apa masa ni? “Alah takde laki nakkat saya pon saya tak kesah la. Susah2 sangat nanti saya masuk la minang kau. Biar kau jadi bini aku”. Kuang ajo betul beliau ni. Geram je aku. Tapi disebabkan beliau lagi gengster dan lagi berpengaruh dari saya tak berani saya nak melawan..hahaha..Dipendekkan kisah memang masin verbal beliau ni. Lepas dua2 habis berguru kitorang pon disatukan. Dan perangai beliau memang tak berubah weh. Masih macam jantan. Pening kepala saya nak layan. Nasib baik la beliau ni bakir jugak buat kerja2 rumah. Elok la teratur rumah kitorang. Tapi satu pulakmasalahnya bink saya ni. Semua benda beliau nak buat. Bila saya lata semua tu memang betul2 semua. Korang bayangkanla. Aku balik keje bukak2 pintu rumah saya dengar bedentung dentang kat bilik air. Rupa2nya bini saya tengah alter kepala paip. Tambah paipbawah. Aku tegur la beliau kenapa tak bagitau aku, semoga saya yang buat. Dia kata alah benda kecik je ni. Setakat tambah paip senang punya keje. Masa beliau mengandung anak first kitorang, ada satu hujung ahad tu saya dengan beliau tengah lepak2 tengok tv. Tiba2 ada lorihon depan rumah. Rupa2nya bini saya singgah kedai hardware beli kayu. Nak buat baby crib sendiri katanya. Ape ke absurd bini saya ni. Dengan perut memboyot tu beliau nak bertukang. Memang saya tak bagi la kan. Tapi tu la perangai bini saya ni.Aku rasa disebabkan beliau membesar dalam rumah yang penuh lelaki beliau jadi macam ni. Terlampau berdikari. Kadang2 tu saya rasa macam beliau pulak take over peran saya sebagai suami.Bukan saya tak tegur weh, tapi da ni memang tak makan saman. Alasan dia, dah terbiasa lepas tu alah bende kecik je. Boleh setel lah. Tapi alhamdulillah la, ganas2 beliau pon beliau tetap patuh dan hormat saya sebagai suami beliau walaupon kadang2 tu gurau beliau agak kasar sikit. Korang bayangkanlah, jikalau bergurau tutepuk tampar laki bini biasanya manja2 kan? Dengan beliau tak weh. Memang beliau hempuk saya betul2. Kudrat jin bini saya ni agaknya..hahaha..Tapi tu semua tinggal kenangan sekarang. Tanggal 27 May 2016 dikala beliau berumur 27 tahun, isteri yang amat saya sayang telah pergi mengadap yang kuasa akhir kemalangan jalan raya. Anak kami masa ni gres umur setahun 7 bulan. Belum mengerti apa2 lagi. Dah jadi anak yatim. Walaupon bersahabat mata orang lain diakasar, selekeh, ganas tapi bersahabat mata saya dialah isteri paling sempurna. Takde cacat cela langsung. Dialah kawasan saya mengadu, dialah kawasan saya mencurah kasih. Tahun ni tahun kedua saya dengan anakku berpuasa tanpa dia. Dah tahun ni tarikh janjkematian beliau jatuh pada 1 ramadhan. Terkesan betul saya dengan puasa tahun ni.Sumber : Ajib via sinarhariani
Aku rindukan isteri aku. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Doakan isteri saya ditempatkan dalam kalangan orang beriman ye semua. Maaflah jikalau confession ni bosan. Aku cuma seorang suami yang merindui isterinya.Alfatihah untuk isteriku Nor Azlina bt. Sulaiman.Terima kasih. Assalamualaikum.

Subscribe

Thanks for read our article for update information please subscriber our newslatter below

No Responses

Comments are closed.